Sivut

tiistai 4. tammikuuta 2011

Konvehtimuffinit

Aloitetaan uusi vuosi muffineilla! Vuosi on jo hyvässä vauhdissa, mutta meikäläinen vaan viettää rokulipäiviä. Nyt sentään sain itseni potkittua tietokoneelle. :D

Lukemattomien konvehtirasioiden inspiroimana päätin siis välipäivinä tehdä konvehtimuffineita.



Ohjeen kehittelin pitkälti omasta päästä, lempparimuffiniohjeeseeni pohjautuen.

1 dl juoksevaa margariinia
2 kananmunaa
½ dl sokeria
½ dl O'boy kaakaojauhetta (sokeroitua siis)
1,5 dl maitoa
3,5 dl vehnäjauhoja
2 tl vaniljasokeria
2 tl leivinjauhetta
Pandan konvehteja

Kosteat aineet sekaisin keskenään ja kuivat aineet keskenään. Kuivien aineiden sekoittaminen kosteisiin aineisiin. Taikinaa muffinivuokiin ja konvehtisydämet keskelle (rouhe taikinan seassa voisi olla vähemmän makea vaihtoehto). Paisto uunissa 200 asteessa noin 15-20 minuuttia. Silikonivuualla oli aika tarkkaan 15 minuutin luokkaa tällä kertaa. Ohjeella tuli 10 reippaan kokoista muffinia.

Näissä oli se kiva puoli, että taikina ei ollut ollenkaan makea, vaan kaikki makeus tuli konvehtisydämestä. Maistui niillekin meidän perheestä, jotka eivät niin makeasta pidä.



Ps. Olisihan se kuvakin ollut ihan kiva, varsinkin kun sain tosi söpön muffinsivuoan joululahjaksi! Jostain syystä nyt vaan palvelin hylkää miun lisäämät kuvat. :( Kenellekään muulle tapahtunut näin, tai tietää muuten vaan syytä ongelmaan??

Muoks. Eipäs onnistunut kuvien lisääminen vieläkään suoraan, mutta Photobucket pelasti tilanteen!

7 kommenttia:

  1. Just joo. Mä en ala. Just kun mä oon uskotellut että en halua enää konvehteja, niin sä keksit niille tällaisen kivan käyttötarkoituksen. Joutuiskohan tätä oikein kokeilemaan torstaina kun on vapaa.... Bloggerin kuvahylkäämisestä en osaa sanoa, postasin eilen vai toissapäivänä ja toimi ihan jees...

    VastaaPoista
  2. Mä kans totesin, etten syö enää konvehteja. Ja samoin kaikelle makeallekin ainakin hetkeksi. Mutta tuo sun ohje vaikuttaa todella herkulliselta. Vois vaikka onnistua tällaiselta, joka ei normaalisti edes leivo ;)

    Mulla ainakin aamupäivällä onnistui kuvien lisääminen ihan hyvin. Ja kaverilla on onnistunut ihan äskettäin lisääminen myöskin, ainakin kuvallisista postauksista päätellen.

    Toivottavasti saat seuraavalla kerralla lisättyä aiheeseen liittyvät kuvat, mä ainakin innolla odottelen.

    VastaaPoista
  3. JOnna ja Christin, ehdottomasti vaan koittamaan! Ohje on superhelppo ja muokattavissa, mullakaan ei noi aineiden määrät oo koskaan ihan justiin. ;) Eikä vaadi vatkaamisia eikä mitään!

    Blogger ei muuten edelleenkään anna lisätä kuvia. Pöh. Menee aika monimutkaisesti, kun kaikki pitää kierrättää ensin Photobucketin kautta.

    VastaaPoista
  4. Apua, mä en ole täälläkään käynyt varmaan tänä vuonna kertaakaan! :O En mä tosin käy paljoa missään muuallakaan, mutta silti.

    Ah, mulla olis vielä konvehteja jäljellä. Mun täytyy ehkä testata tätäkin, kun mun testaamani versio oli aikas makea :P

    Niin ja kuvien lataamisessa mulla ei ole ollut mitään ongelmaa ja yleisesti olen tosi tyytyväinen Bloggeriin. Mutta ainakaan kissablogiin mä en ole pystynyt videoita lataamaan ollenkaan :(

    VastaaPoista
  5. Kitinen, miekään en oo oikein ehtinyt katselemaan muiden blogeja. Mitä nyt muutaman reseptin käynyt nappasemassa. ;)

    Näissä muffineissa se makeus tuli pelkästään siitä suklaasta. Se on kuitenkin sydämenä aika semmoinen... ööh, makeuspommi. Mie mokasin myös siinä, että muutamissa oli sydämenä vihaamiani tryffeleitä - siinä sitten arvuuttelemaan, mikä muffineista ei olisi just se! ;D

    Kuvaongelmankin taisin muuten ratkaista! Omaa tyhmyyttäni. Mulla, kun on useampi gmail- ja hotmail-tili. Ei sitten saanut olla sähköpostiin kirjautuneena väärällä tilillä. :D

    VastaaPoista
  6. Haha! :D Mä olin kaukaa viisas ja käytin ainoastaan hyviä konvehteja sydämenä ja silppusin ne tryffelit taikinaan. Ja varmuuden vuoksi kirjoitin itselleni vielä kartankin, että mikä muffini sisälsi minkäkin konvehdin xD

    Mulla ei ole kuin tää yksi sähköposti, joten mun video-ongelmani ei tuolla ratkea :/ Mutta hyvä, että sun ongelman syy selvisi ja korjaantuu noin helpolla! :)

    VastaaPoista
  7. Kitinen, eikä! Siehän olit nerokas. :D Tuota pitää kyllä itse koittaa sitten ensi jouluna... Toivottavasti muuten sunkin ongelmat korjaantuisi! Välillä tää bloggeri on ihan ihmeellinen. :)

    VastaaPoista

Ilahtuisin kovasti kommentistasi! Pahoittelen samalla sanavahvistusta, roskapostin määrä on lisääntynyt huimasti...