Sivut

lauantai 21. joulukuuta 2013

21. luukku jouluun

Operaatio "Puhtaat Pellavalakanat ja Talviuntuvapeitto"! 

Pari viikkoa - tai kuukauden - olen jo suunnitellut kesäpeiton vaihtamista talvipeittoon. Makuuhuone on jopa plussakeleillä ollut K-Y-L-M-Ä, ja kesäpeiton (ohut tuplauntuvapeitto) kaveriksi olen kaapista kaivanut vierastäkin lisäpeitoksi. Joo, laiska kun olen, en saanut aikaiseksi vaihtaa sitä talvipeittoa ennen kuin vasta nyt, vaikka lakanatkin olen pessyt ja vaihtanut pariin otteeseen tätä miettiessäni...

Muistan lapsuudestani jännän jouluperinteen. Aina joulun alla, sen joulusuursiivouksen ohessa, äiti kaivoi kaapista tietyt pussilakanat veljeni ja mun vuoteisiin. Jouluna olo oli jotenkin erityisen hieno, koska nämä pussilakanat eivät muulloin päätyneet käyttöön. Vaikkei kyse edes ollut mitenkään erityisen jouluisista lakanoista! Muistan ne vieläkin, sinisen eri sävyjä ja vinoneliöitä. Ja kyllä, tänne muuttaessani ne löytyivät liinavaatekaapista edelleen. ♥ Raskain mielin laitoin ne kiertoon parempikuntoisten tieltä.

Mulla lakanoiden vaihto on aina operaatio. Pituutta on 158 senttiä (okei, valehtelin, 157 senttiä!), joten varsi loppuu kesken paljon ennen sitä peittoa. Yleensä hyppäänkin sängyn päälle ravistelemaan peiton paikoilleen, samalla kadehtien pidempiä kanssasisariani. Topi on aina lakanatouhuissa mukana. Aina! On se kiva, että miehetkin joskus innostuu kotitöistä. ♥








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahtuisin kovasti kommentistasi! Pahoittelen samalla sanavahvistusta, roskapostin määrä on lisääntynyt huimasti...